Görüntülü Bankacılık

NEDEN GÖRÜNTÜLÜ BANKACILIK?

Her sektörde yaşana yoğun rekabet tüm kurum ve kuruluşlara maliyet ve karlılık baskısı getiriyor. Bunu yönetebilmenin yolu müşteriyi elde tutmak ve yeni müşteriler edinmekten geçiyor. Müşterilere talep ettikleri hizmeti yenilikçi yöntemlerle hızlı, konforlu ve güvenilir şekilde sunabilen ve bunu yaparken maliyetlerini azaltabilen işletmeler rekabette bir adım öne geçiyor. Bankacılık hizmetlerinde GÖRÜNTÜLÜ BANKACILIK, tüm bu olanakları sağlayan yeni bir kanal olarak son 5 yılda hızla gelişmeye başladı.

Günümüzde geleneksel şube bankacılığı gerek nakit gerekse nakit içermeyen her türlü bireysel ve kurumsal bankacılık hizmetlerinde hala birinci sıradaki yerini koruyor. Ancak şube açma ve işletme maliyetleri çok yüksek. Şube bankacılığı, internet, mobil bankacılık, telefon bankacılığı ve ATM’lerin hepsi belli hizmet taleplerine karşılık veriyor. Internet bankacılığının işlevselliği her geçen gün artmakta ancak yüzyüze iletişim ve nakit işlem yapamama gibi dezavantajları barındırıyor. ATM bankacılığı ise daha çok nakit işlemler üzerinde yoğunlaşmış durumda ve yüzyüze iletişim eksik. GÖRÜNTÜLÜ BANKACILIK, tüm bankacılık kanallarının avantajlarını içeren yeni bir kanal olarak karşımıza çıkıyor.


Bankalar İçin Faydaları:

Şube açma maliyetleri (ilk yatırım) azaltılır
Şube işletme maliyetleri azaltılır
Kırsal bölgede bankacılık hizmeti verilebilir
Ürünün mobil kullanımı sayesinde mevsimsel işlem yoğunluklarına göre farklı noktalara sevkedilebilir
Yeni bir ticari mecra sunumu ile pazarlamada farklılık yaratılır
Müşteri sayısında ve sadakatinde artış sağlanır


Müşteriler İçin Faydaları:

Yüzyüze bankacılık hizmeti alınır; self servis ürün kullanmaktan çekinen müşteriler için idealdir
Bekleme ve işlem süreleri kısalır
Mesai saatleri dışında da hizmet alınabilir
Tüm işlemler kişisel ve konforlu bir ortamda güvenle gerçekleştirilir


GÖRÜNTÜLÜ BANKACILIK İLE HANGİ İŞLEMLER YAPILABİLİR?

Nakit işlemleri: Hesaba para yatırma ve para çekme
Transfer işlemleri: Havale ve EFT
Döviz bozdurma
Çek yatırma
Ödemeler: Krediler, kredi kartları, faturalar ve kurum ödemeleri
Yeni hesap açma
Banka kartı verme
Sigorta satışı
Kontör satışı
Yatırım işlemleri (hazine bonusu ve tahvil alım-satımı)
Bankacılık veya çağrı merkezi uygulamasında tanımlanmış olan her türlü işlem


GÖRÜNTÜLÜ BANKACILIK ÇÖZÜMLERİMİZ

Tümsaş , bankaların gereksinimi olan görüntülü bankacılık çözümünde farklı seçenekler sunmaktadır. Bu alanda küresel oyuncular arasında yer alan firmamız, Ziraat Bankası için GİM(Görüntülü İşlem Merkezi)’i, yurt dışı pazarları için de VBB(Video Bank Branch) çözümünü geliştirmiştir.


1-) GİM

GİM, Ziraat Bankası için Fintek ile birlikte geliştirdiğimiz yeni nesil bankacılık ünitesidir. Her türlü bankacılık işlemi istenilen zaman aralığında video konferans sistemi üzerinden çağrı merkezi ile online bağlantı kurularak yapılmaktadır.
GİM’in endüstriyel tasarımı, üretimi ve saha desteği Tümsaş tarafından hayata geçirilmiştir.
Halen GİM, hizmet verdiği nokta sayısı itibariyle tek bir kurum çatısı altında kullanılan Dünya’daki en büyük görüntülü bankacılık uygulamasıdır.


GİM(GÖRÜNTÜLÜ İŞLEM MERKEZİ) NASIL ÇALIŞIR?

1. Müşteri GİM’e girip ekran karşısında oturur. Oturduğu anda sistem bunu otomatik olarak algılar ve çağrı merkezine bilgi gönderir. Sistem ortalama bekleme süresini hesaplar ve ekrana yansıtır.
2. Müşteri temsilcisi(MT) müsait olduğunda GİM’e bağlanır ve görüntüsü ekranda belirir. MT, müşteriye ne işlem yapmak istediğini sorar.
3. Müşteri ve işlem bilgisini aldıktan sonra kimlik doğrulaması( imza kontrolü, kimlik taraması,v.b.) yapılır.
4. MT, çağrı merkezi veya temel bankcılık uygulaması üzerinden GİM’deki donanım bileşenlerini yönetir( para ver, doküman tara v.b. komutlar). Gerekli durumlarda müşterinin elektronik imzası alınır.
5. İşlem tipine göre oluşturulan çıktılar (para, makbuz, bilgi fişi, v.b.) ilgili donanım üzerinden müşteriye verilir ve işlem tamamlanır. Başka işlemi yoksa müşteri GİM’i terkeder.


GİM BİLEŞENLERİ

GİM, aşağıdaki donanım bileşenlerinden oluşur:

TCR: Tanıtılmış olan banknotları alır, verir, saklar ve çevrime sokar. CIT giderlerinde optimizasyon sağlar.
İşlem ekranı: Büyük ekran üzerinde görüntülü iletişim gerçekleştirilir.
Yardımcı ekran: Müşteriye verilecek mesajlar burada gösterilir.
Madeni para kabul ünitesi: Tanıtılmış olan madeni paraları kabul, diğerlerini iade eder.
Madeni para verme ünitesi: Nakit işlemlerinde para üstünü bozuk para olarak verir.
Tarayıcı: Belgeleri tarar.
Cüzdan yazıcı: Hesap cüzdanını yazar.
A4 yazıcı: A4 ebadında belge yazdırmak için kullanılır.
Fiş yazıcı: Bilgi fişi yazdırılır.
Aya okuyucu: İşleme başlamadan önce müşterinin kimliğini doğrulamak için kullanılabilir. Aktif değildir.
İmza pedi: Müşterinin imzasını elektronik ortamda alır.
Tuş takımı: Şifre girilmesi için kullanılabilir. Aktif değildir.
Kart okuyucu: Banka kartı veya kredi ile işlem yapılması için ayrılmıştır. Aktif değildir.
Hareket sensörü: Müşterinin geldiğini algılar ve çağrı merkezine haber verir.


2-) VBB

VBB, Video Bank Branch ( Görüntülü Banka Şubesi) olarak adlandırılmaktadır. GİM’e göre temel farkı, sistemin uzaktan çalıştırılabilmesi için gerekli olan yazılım pakedi ile birlikte sunulmasıdır. Bu yazılım pakedi aşağıdaki özellikleri içerir:

VBB Terminal Uygulaması: Cihaz bileşenlerinin uzaktan kontrolü ve izlenmesi için fonksiyonları servis olarak sunar, işlemleri kaydeder ve hata mesajlarını iletir.
VBB Çağrı Merkezi Uygulaması: Çağrı oturumunu başlatır ve sonlandırır, cihaz bileşenlerini uygulama üzerindeki fonksiyonları kullanarak aktif veya pasif hale getirir.
VBB Sunucu Uygulaması: Cihazı uzaktan açar ve kapatır, cihazların konum ve durum bilgisini ve çalışma sürelerini izler, durum tarihçesini verir.

VBB ile birlikte sunulan pakedi, sistemin herhangi bir temel bankacılık veya çağrı merkezi uygulamasına entegre olmaksızın çalıştırılabilmesini sağlar. Fonksiyonel olarak GİM’in anlatılan tüm özelliklerine ilave olarak aşağıdaki fonksiyonlar da gerçekleştirilebilir:

Kart verme: Daha önceden basılmış ve yüklenmiş olan kartlar dağıtılabilir.
Çek okuma: Müşterinin vereceği çekler kabul edilir.
Tarama ve yazdırma işlemleri tek bir ürünle yapılır.
Telefon: İşlem sırasında ses kesilirse telefon kullanılabilir.
İşlem akışlarından da anlaşılacağı gibi gerek GİM, gerekse VBB self servis bankacılık çözümleri değildir. Müşterinin kimlik doğrulaması için banka kartı veya kredi kartını kullanarak PIN girişi yapılmaz. Tüm işlemler aynen bir banka şubesinde olduğu gibi müşteri temsilcisi tarafından başlatılıp sonlandırılır. Bu özelliğiyle, görüntülü konferans üzerinden işlem yapılan bir mini bankacılık noktasıdır.